יום שבת, 12 בינואר 2013

צבע צבע ועוד צבע


 
אחד האמנים האהובים עליי הוא ללא ספק פרידנסרייך הונדרטוואסר (Friedensreich Hundertwasser). 1928-2000.

אמן אוסטרי, יהודי שמוכר בעיקר בזכות בנייניו הייחודיים וציוריו העשירים. כמו כן, היה ידוע בזכות תרומתו הרבה ופעילותו הנרחבת בנושא האקולוגיה.

בעבודותיו כמעט ולא נמצא קו ישר. הונדרטוואסר סלד מקווים ישרים ונמשך לקווים מעגליים וספירלות במיוחד. המבנים אותם תכנן, משופעים בקווים מעוגלים, צבעוניות עשירה ואין האחד דומה למשנהו.
קובץ:Magdeburg Hundertwasserhaus.jpg
"המבצר הירוק" במגדבורג
קובץ:Darmstadt-Waldspirale-Hundertwasser4.jpg
"ספירלת היער" בדרמשטט

בנוסף לאדריכל וצייר, היה הונדרטוואסר מעצב. בין עבודותיו נמצאים בגדים, כרזות, מטבעות ודגלים - הידוע ביותר הוא דגל הקורו, דגלה האלטרנטיבי של ניו זילנד, אותו העניק לתושבי המדינה לאחר שקיבל אזרחות ניו זילנדית.

בציוריו (כמו בבנייניו) השתמש בצבעים עזים (בעיקר בצבעי הקשת) וקווים עבים מאוד לצד דקים מאוד. לצבעים היה משקל רב בעבודותיו וחלק נכבד בהבעתו, לפחות כמו לאובייקט. בחלק מציוריו השתמש בקולאז'ים של ניירות, בד, חרס, אדמה, זכוכיות ואבקות של מתכות שונות.
 



כמות ההשראה מעבודותיו של הונדרטוואסר היא עצומה. הצבע, הטכניקות, הנושאים, החשיבה ההוליסטית, כל אילו הם נושאים שרציתי להעביר לתלמידות שלי בעבודה שייצרו. בהשפעת תמונות של יצירות האמן, הן "המציאו" לעצמן עולם דימיוני, מקום חלומי, בו הכללים של היומיום אינם חלים עליו. שמיים למטה, ים למעלה, עצים מסוכריות על מקל, בתים צבעוניים ויחודיים, ספינות שטות בחול ועוד. כל זה בשימוש בצבעים עזים וקווי מתאר עבים וברורים. התוצאות יפיפיות ויחודיות לכל ילדה.

יצירות של תלמידות בהשראת הונדרטוואסר










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה